Cieszynka 2012-tytuł Mistrzowski w Pucharze Polski, 4m-ce w generalce i 3 w klasie !
Dodane przez mdudapl dnia Listopad 20 2012 00:00:00
38. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – ostatnia eliminacja Pucharu Polski, podczas której zawodników nie zaskoczyły trudne warunki pogodowe. Nie zaskoczyła także zmieniająca się nawierzchnia z pętli na pętle. Najtrudniejsza w tym rajdzie okazała się…trasa.

Wymagająca, techniczna, odzwierciedlająca to o co chodzi w rajdach samochodowych – współpracę dwóch szybko przemieszczających się osób w sportowym samochodzie, połączonych opisem rajdowym. Zapewne tym kierował się członek Automobilklubu Cieszyńskiego, p. Andrzej Ciosk, układając tą trudną, a zarazem kompaktową trasę dla tegorocznych ‘pucharowiczów’.

Lista startowa Cieszyńskiej Barbórki liczyła 57 załóg - w oficjalnych końcowych wynikach znalazły się 23 załogi w RPP. To świadczy o skali trudności tej 8.rundy Pucharu Polski, tak dla samochodów, jak i dla samych zawodników.

Tre rozszerzona
38. Rajd Barbórki Cieszyńskiej – ostatnia eliminacja Pucharu Polski, podczas której zawodników nie zaskoczyły trudne warunki pogodowe. Nie zaskoczyła także zmieniająca się nawierzchnia z pętli na pętle. Najtrudniejsza w tym rajdzie okazała się…trasa.

Wymagająca, techniczna, odzwierciedlająca to o co chodzi w rajdach samochodowych – współpracę dwóch szybko przemieszczających się osób w sportowym samochodzie, połączonych opisem rajdowym. Zapewne tym kierował się członek Automobilklubu Cieszyńskiego, p. Andrzej Ciosk, układając tą trudną, a zarazem kompaktową trasę dla tegorocznych ‘pucharowiczów’.

Lista startowa Cieszyńskiej Barbórki liczyła 57 załóg - w oficjalnych końcowych wynikach znalazły się 23 załogi w RPP. To świadczy o skali trudności tej 8.rundy Pucharu Polski, tak dla samochodów, jak i dla samych zawodników.






Udanym występem zadebiutowała w klasie 6 załoga Michał Duda/Bartosz Rozkrut, w pełnoletniej Hondzie Civic VTI. Civic ten, na koniec roku dostał prezent za wywalczenie tytułu Mistrzowskiego w klasie 9 Rajdowego Pucharu Polski i został lekko przyśpieszony, dzięki m.in. A grupowej skrzyni biegów.




Uploaded with ImageShack.us

Michał Duda: Po przejechaniu prawie całego sezonu 2012, cieszy fakt iż w swym debiucie udało się nawiązać walkę na odcinkach z doświadczonymi kolegami. W tym roku dopiero uczyłem się porządnego opisu, ustawień samochodu oraz całej logistyki związanej z imprezą pod nazwą rajd samochodowy. Cieszy tytuł mistrzowski bo jest to na pewno motywujący kopniak, że to co robimy - robimy dobrze. To chyba w każdej dziedzinie życia tak działa.
Start w Cieszynce, dał mi kolejną naukę i doświadczenie, z których trzeba wyciągnąć konstruktywne wnioski. Cieszy meta i 4 miejsce w generalce, choć jak to mówią – niby najgorsze dla sportowca. Lecz na osłodę mamy jeszcze 3 lokatę w klasie 6, zaraz za C2 R2 oraz Fabią R2. Jak na tak mało konkurencyjne auto, to raczej dobry wynik. Przesiew na tym rajdzie spowodował także to, że gdybyśmy pojechali do końca w N grupie to dowieźlibyśmy jeszcze v-ce mistrza w generalce. Ale chyba wyższą wartością było pojechanie sobie żwawiej i naładowanie akumulatorów na zimowy przestój.
Cieszy mnie fakt, iż od razu z Bartkiem Rozkrutem zgraliśmy się w rajdówce. Jego doświadczenie z pewnością zaprocentowało podczas tego startu i było składową końcowego sukcesu. W kwestii technicznej pilotażu nie sposób zapomnieć także o Darku Burkacie, który co rajd trzymał rękę na pulsie nad moim poprawnym opisem trasy i sposobem jego zapisu oraz przekazu.

Oczywiście nasze starty w tym sezonie oraz uzyskiwane miejsca nie byłyby możliwe bez wsparcia sponsorów: Baccarat Club Kraków, Wost-Tynk Kraków, Rako Wieliczka, Project XS, Rukarbud Wieliczka, Icam House Hotel Rzeszów, 4motorsport.pl,

Bezbłędnym przygotowaniem Civica do każdego rajdu zajęła się ekipa Stanlej Racing. W serwisie rajdowym pomagał także Baran Autoserwis. Serdeczne dzięki chłopaki !

Do zobaczenia w sezonie 2013 ! 

Zobacz: Film na You Tube : Klip Z rajdu : Duda/Rozkrut





Fot. Marcin Godyń
Fot. Robert Biernacki