Sponsoring
czyli jak promować firmę wspierając innych.
W
ostatnich latach daje się zaobserwować w różnych krajach silny
rozwój sponsoringu jako alternatywnej formy promocji ze względu na jego dużą skuteczność. Tradycyjne działania promocyjne jak np. reklama, osiągnęły już pewien poziom
nasycenia i skuteczność stała się ograniczona. Wydatkowanie takich samych sum pieniędzy na sponsoring może więc być
bardziej efektywne. Szybki rozwój sponsoringu i wzrost
nakładów na ten cel w ostatnich latach wynika z różnych
przyczyn, wśród których można uznać następujące:
- zwiększenie się ilości czasu wolnego w społeczeństwach krajów rozwiniętych gospodarczo
-
wzrost zainteresowania sportem i kulturą, co stwarza korzystnie warunki
do wykorzystywania tych dziedzin życia dla celów promocyjnych
przedsiębiorstw.
- wzrost zakresu ograniczeń prawnych, skierowanych przeciwko reklamie
niektórych towarów, takich jak papierosy i alkohol, co
powoduje konieczność wykorzystania przez ich producentów
alternatywnych działań promocyjnych, nie podlegającychtego rodzaju
restrykcją.